موضوعات: "فرهنگ" یا "سند 2030" یا "مربی" یا "کارتشکیلاتی" یا "آتش به اختیار" یا "کارفرهنگی" یا "تهاجم فرهنگی" یا "چای خوران فرهنگی" یا "فرهنگی در یک نگاه" یا "باتفاوت باشیم"

مقابله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با تلاش‌ها برای ترویج همجنس‌گرایی

 

با افزایش تلاش غربی ها برای بازاریابی همجنس گرایی و ترویج آن از طریق تبلیغات، فیلم ها و مواضع اعلام شده توسط برخی سازمان ها و سفارتخانه های بین المللی در مقابل، مواضع خلیج فارس در رد تلاش برای بازاریابی این پدیده نابهنجار، رو به افزایش است.

جدیدترین مورد در این زمینه خطبه شیخ فیصل بن جمیل غزاوی، امام و خطیب مسجد الحرام بود که در خطبه جمعه خود گفت: اوضاع به جایی رسیده است که اولیای شیطان با وضع قوانینی برای تشریع ازدواج مرد با مرد و زن با زن و آمیزش با حیوانات، به دنبال تحریک و انحراف جنسی، همجنس گرایی و افساد میباشند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس هر چیزی که همجنس گرایی و الحاد را ترویج می کند ممنوع می کنند، از جمله برخی اسباب بازی های کودکان که اخیراً ظاهر شده اند و رنگ های طیف خورشیدی را دارند و به یکی از برجسته ترین نمادهای همجنس گرایی تبدیل شده اند.

همچنین اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس در بیانیه‌های جداگانه نمایش انیمیشن «Lightyear» را ممنوع اعلام کردند زیرا حاوی صحنه های همجنس گرایی است.

«هالیوود ریپورتر» می‌گوید که سینماهای این کشورها قبلاً بسیاری از فیلم‌هایی را که حاوی هر چیزی مرتبط با مسائل دگرباشان جنسی هستند، ممنوع کرده‌اند، زیرا همجنس‌گرایی موضوعی خارج از ارزش‌ها و سنت‌های مذهبی و اجتماعی در خلیج فارس تلقی می‌شود.

 

 

 

معلّم سابقش “خنگ ” صداش می کرد

 

در یکی از مدارس، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه،معلم جایگزینی بجای اون شروع به تدریس کرد.

این معلم جایگزین در یکی از کلاسها سوالی از دانش آموزی کرد که اون نتونست جواب بدهد.

بقیه دانش آموزان شروع به خندیدن کردن و اون رو مسخره می کردن.

معلّم متوجّه شد که این دانش آموز از عزت نفس پایینی برخورداره و همش توسّط هم کلاسی هایش مورد تمسخر قرار میگیره.

زنگ آخر که شد و وقتی بچه ها از کلاس خارج شدن، معلّم اون دانش‌آموز رو صدا کرد و بهش برگه ای داد 

بیتی شعر روی اون نوشته شده بود و ازش خواست همون جور که نام خودش رو حفظ کرده، اون بیت شعر رو حفظ کنه و با هیچ کس در مورد این موضوع با کسی صحبت نکنه

حالا روز دوم معلم چکار کرد!!!!

معلم اوم همون بیت شعر رو روی تخته نوشت و خیلی زود اون بیت شعر رو پاک کرد و از بچّه ها خواست هر کس در اون زمان کوتاه تونسته شعر رو حفظ کنه، دستش رو بالا ببره.

هیچ کدام از دانش آموزان نتونسته بودن حفظ کننن.

تنها کسی که دست خودش رو بالا برد و شعر رو خوند همون دانش آموز دیروزی بود که مورد تمسخر بچّه ها بود.

بچّه ها از این که اون تونسته در این فرصت کوتاه شعر رو حفظ کنه مات و مبهوت شدن

معلّم خواست براش دست بزنن و تشویقش کنن.

در طول این یک ماه، معلّم جدید هر روز همین کار رو تکرار می کرد و از بچّه ها می خواست تشویقش کنن و اونو مورد لطف و محبّت قرار می داد. کم کم نگاه همکلاسی ها نسبت به اون دانش آموز تغییر کرد.

دیگر کسی اون را مسخره نمی کرد.

اون دانش آموز عزت نفسش تقویت شده بود و احساس کرد دیگر اون  شخصی که همش معلّم سابقش “خنگ ” صداش میکرد، نیست.

اون دانش آموز هم تمام تلاش خودش رو می کرد که همیشه اون احساس خوبِ بودن و باهوش بودن و ارزشمند بودن در نظر دیگران رو حفظ کند.

اون سال با معدّلی خوب قبول شد.

به کلاس های بالاتر رفت.

در کنکور شرکت کرد و وارد دانشگاه شد.

مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی خودش رو گرفت و هم اکنون پدر پیوند کبد ایران هست.

این داستان هم کاملا واقعی هست

این قصه رو دکتر علی ملک حسینی در کتاب زندگانی خودش و برای قدردانی از اون معلم که با یک حرکت هوشمندانه مسیر زندگیش رو عوض کرد گفته.

اساتید و مربیان گرامی توجه داشته باشند گاهی سرنوشت یه فرد را می توانند تغییر بدهند …

 

 

مخالفت با اساس و ذات دین بوسیله سینما و تلویزیون

 

شهید آوینی در کتاب آینه جادو که جمع بندی و ویرایش سلسله مقالات ایشان در بین سال های ۶۷-۶۹ است دو بحث بسیار شیرین و البته عمیق را مطرح می کنند.شهید در بخشی از این کتاب اثبات می کند که تکنولوژی تلویزیون و سینما مانند مابقی وسایل مدرن ساخته دست بشر متجدد و پیشرفت کرده ، دارای بار خنثی نیستند.

در واقع شهید آوینی در کتاب آینه جادو که جمع بندی و ویرایش سلسله مقالات ایشان در بین سال های ۶۷-۶۹ است دو بحث بسیار شیرین و البته عمیق را مطرح می کنند.شهید در بخشی از این کتاب اثبات می کند که تکنولوژی تلویزیون و سینما مانند مابقی وسایل مدرن ساخته دست بشر متجدد و پیشرفت کرده ، دارای بار خنثی نیستند.

در واقع ایشان معتقدند که سینما و تلویزیون در ذات خود دچار نوعی مخالفت با اساس و ذات دین هستند ایشان برای اثبات ادعای خود به این نکته ظریف اشاره می کنند که بشر مدرن غربی همواره در حال فرار از کار به اوقات فراغت است و بشر ایرانی دوران معاصر نیز برخلاف سنت دینی و ملی خود که کار را جهاد می داند همواره به دنبال سرگرمی است. البته این بدان معنا نیست که انسان بی نیاز از سرگرمی است و سرگرمی و تفریح امری زائد است، نه هرگز ؛ بلکه سرگرمی و تفریح قرار نیست به جای اینکه قسمت و جزئی زندگی انسان باشد تبدیل به آرمان بشر گردد.

ایشان معتقدند که نوع رابطه ای که سینما با بشر برقرار می کند تا کنون هرگز سابقه در تاریخ نداشته است و در توصیف این رابطه می نویسد:«تماشاگر سینما در «توهمی از یک واقعیت» غرق می شود ودر یک بازی شبیه زندگی شرکت می کند بی آنکه رنج های زندگی دامن او را بگیرد .»(۱)

شهید آوینی در توصیف جذابیت سینما به نکته ای بسیار لطیف و ارزنده اشاره می کند. او نیازهای بشری را به دو دسته تقسیم بندی می کند:

الف ) نیازهای فطری و غریزی که ازعشق انسان به کمال منشأ می گیرند.

ب) نیازهای ناشی از ضعف انسان.

ایشان در ادامه به این مورد اشاره می کنند که وجود بشر سراپا ضعف و نیاز است اما قرار نیست همه این ضعف ها مورد اعتنا قرار گیرد و تنها نیازهایی باید بها داده شوند که رسیدن به کمال انسان را به خطر نیندازد. او تفاوت بین غربی ها و ما را در توجه کردن به این نیازها می داند ایشان بنیان جذابیت سینما را بر ایجاد ابهام و تفریح وگیجی می داند اما معتقد است توجه به این موارد نباید به معنای اصالت دادن به ضعف های بشری باشد اوتاریخ سینما را تاریخ استفاده از ضعف های بشری می داند و فیلم فارسی های ایرانی را نمونه بارز آن می داند و برای آن ویژگی هایی چون «شکوه علفزار» «دختر گلفروش» و … بر می شمارد.

شهید آوینی اما رسالت واقعی سینما را نه سوءاستفاده از ضعف های ذاتی بشر مانند غریزه جنسی و عشق مجازی بلکه رسالت واقعی سینما را بیدار کردن «خود آگاهی» بشر می داند .حال آنکه معتقد است سینمای کنونی اغلب مانند اهل سلطه با استفاده از ضعف بشر او را در توهم فرو می برد و به نیازهای کاذب او پاسخ های مناسب می دهد مانند فیلم های «رمبو» و «جیمز باند» در واقع سخن اصلی ایشان این است که تکنولوژی سینما و تلویزیون از قاعده ظرف و فرم خنثی پیروی نمی کند که هر طور بخواهی به آن محتوا تزریق کنی و مانند چاقو که هم می توان با آن انسان را نابود کرد هم برای انسان و رفاه انسان استفاده کرد، نیست.

او معتقد است که باید برای خنثی کردن ذات ضد دینی سینما با آگاهی دینی به سراغ سینما و ساخت فیلم رفت و در یک کلام برای بیان بهتر موضوع می فرماید « راه ما راه فطرت است » حال برای ما این سئوال پیش می آید که سینمای پس از انقلاب تا چه حد توانسته است خود را از چار چوب های ضد فطری تکنولوژی سینما برهاند و به جای تکیه بر ضعف های بشری او را به خود آگاهی برساند؟

 

منبع

(۱) آینه جادو صفحه ۴
(۲) آینه جادو صفحه ۱۸

 

 

آشفتگی هویتی_جنسیتی زنان و مردان در آلمان و سکوت نهادهای بین‌المللی

 

 ” به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴ ، دولت آلمان بنابر اعلام خانم لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان، تصمیم دارد که طرح‌هایی را در جهت آسان شدن تغییر جنسیت مردم قرار دهد بدون ارائه اطلاعات و آزمایشات و تنها با اعلام یک درخواست ساده به ثبت احوال! در این طرح حتی والدین می‌توانند برای کودکان زیر ۱۴سال نیز درخواست تغییر جنسیت بدهند. البته افراد در صورت تغییر جنسیت قانونی تا یکسال حق تغییر آن را مجددا ندارد! جالب آنکه این‌بار فمینیست‌ها نیز در مخالفت با این طرح صف‌آرایی نموده‌اند. “

 در قوانینی که به اصطلاح در راستای آسان‌تر شدن تغییر جنسیت برای زندگی بهتر انسان‌ها در آلمان در دست اقدام است، منطقی که در پس پرده‌ی این سهل‌الوصول شدن قانونی تغییر جنسیت نهفته است آزادی و حق انتخاب انسان است اما سوال این است که: “چرا این آزادی انتخاب شهروندان‌شان را تا یکسال پس از تغییر جنسیت محدود می‌نمایند و اجازه تغییر مجدد جنسیت را به آنان در این یکسال نمی‌دهند؟!”

 شاید برخی علت را در سلامتی افراد بیان کنند اما این علت نیز قابل پذیرش نیست. اگر سلامت افراد برای دولت آلمان محل اهمیت بود، بدون ادله‌ی محکم و متقن پزشکی و صرف درخواست دل به خواهی افراد، حکم به تغییر جنسیت انسان‌ها داده نمی‌شد. حتی آلیس شوارتزر، فمینیست مشهور آلمانی نیز پرده از بخشی از واقعیت‌های تغییر جنسیت بر می‌دارد. یکی از این واقعیت‌ها میل مردان آزارگر به سوء استفاده جنسی و آزارگری زنان می‌باشد که به نام ترنس و زن به باشگاه‌ها، استخرهای و اماکن مخصوص زنان وارد می‌شوند و به این ترتیب سوء استفاده می‌کنند.

یا مورد دیگر میل افراد به تغییر جنسیت را “ترند شدن” این امر عنوان می‌کند. افرادی که بدون پشتوانه فکری اقدام به تغییر جنسیت می‌کنند و در نهایت، در مدت زمان کوتاهی پشیمان می‌شوند که بازگشت یا بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود و یا اصلا میسر نخواهد بود!

بی‌مسئولیتی دولت آلمان و خصوصا وزارت خانواده این کشور در قبال نامانوسیت هویتی که برای زنان و مردان این کشور رواج داده است آیا مورد مذمت و بازخواست دنیا و نهادهای بین‌المللی قرار می‌گیرد؟

 

 

 

 

درس خوندن یک بچه شیعه

 

یه بچه شیعه!

از شروع شدن درس و مدرسه و… خسته نمیشه!!

چون میدونه تازه کارش شروع شده؛ درس خوندنت یه نوع جهاده؛ [مُجاهِدِ فى سبيل الله]

زرنگ اونیه که وقتی میخواد درس بخونه بگه به نیت رضای خدا درس میخونم به نیت اینکه [طَلَبُ العِلمِ فَرِيضَه]

واجبه دینیه طلب کردن علم و یادگیری و علم آموزی به نیت این میخونم برای اینکه در آینده توی جامعه مهدوی یه حرفه ای داشته باشم و تأثیرگذار باشم!

اینجوری هم اون درس خوندنه ثوابه هم دعای امام زمان پشت سرته…

امام زمان یار تنبل نمیخواد که رفیق یار بی هدف نمیخواد

امام زمان (عج)اونایی رو انتخاب میکنن که به حرفه ای داشته باشه، ایمانش رو قوی کرده باشه تلاش کرده باشه که اهل

تقوا بوده باشه اونی که ی گوشه نشسته درس نمیخونه و با تقلب همه درسا رو میبره جلو که بدرد نمیخوره .

تو باید کسی بشی که امام زمانت روت حساب باز کنه پس قدم اول اینکه نیتت رو تنظیم کنی بر اساس اون چیزایی که گفتیم

 اگه اینکارو کردی هم

دیگه تو هروقت درسی رو یادش نگرفتی امام زمان کمکت میکنه یاد بگیری

راستی بیا امسال یه قولی به امام زمان (عج) بده هر درسی رو که یاد گرفتی به اونی که یاد نگرفته کمک کنی قشنگه نه ؟

رفیق، از امسال سر کلاس که نشستی یه یا صاحب الزمان بگو وبا تمام وجودت حواست رو به درس بده!