موضوع: "سند 2030"

اگر جایی سند ۲۰۳۰ اجرا می‌شود گزارش دهید

 

وزیر آموزش و پرورش: اگر جایی سند ۲۰۳۰ اجرا می‌شود گزارش دهید.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

بطحایی امروز در نشست فراکسیون اعلام کرد که سند ۲۰۳۰ در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و اگر دیدید در جایی اجرایی می‌شود به ما گزارش دهید.
fna.ir

اولین کتاب جامع درباره سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش

اولین کتاب جامع درباره سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش


(تحلیل تمدنی و حقوقی سند ۲۰۳۰ مبتنی بر قرآن کریم)

به تحقیق : مسعود رائیجی، طلبه حوزه علمیه مشکات

 

محتوای کتاب :

کتاب فوق ۲۰۰ صفحه می باشد و از ۴ بخش تشکیل شده است.

 سر‌فصل‌های تحلیلِ تمدنی قرآنی سند۲۰۳۰

۱) ترسیم جبهه حق و باطل در قرآن کریم
۲) ترسیم لزوم عدم تبعیت جبهه حق از باطل
۳) خطر ارتداد اجتماعی

 

 سرفصل‌های تحلیل حقوقی سند ۲۰۳۰

در این بخش تلاش شده است تا به صورت مستقیم، متن اسناد بین المللی نظیر سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار و متن اصلی سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش به زبان انگلیسی و فارسی و همچنین ۳ سند‌بین‌المللی دیگر‌(حقوق‌کودک و میثاقین) که به‌امضاء‌دولت ایران رسیده است، مورد تحلیل قرار گیرند و تعارضات واضح آنان با مفاهیم دینی بیان شود.

در این کتاب نظر اکثر کارشناسان خبره اعم از طرفداران و منتقدین سند ۲۰۳۰ شامل اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراجع عظام تقلید، گزارشات الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، گزارش تحلیلی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، بیانیه دولت و بیانات دکتر حسن روحانی نیز آورده شده است.

در این کتاب بیش‌ازسیزده ابر‌تعارض با قانون‌اساسی، اسناد‌‌بالادستی و قرآن‌کریم بیان‌شده‌است که هر‌کدام از این ۱۳ ابر تعارضات، خود زیر‌مجموعه‌هایی دارند.

 

روزنامه کیهان درباره آزار جنسی کودکان چه نوشت؟ (خانم کارگردان بداند...)


بدنبال قتل فجیع دختر بچه هفت ساله پارس‌آبادی به نام آتنا اصلانی، گروهی از رسانه‌های معلوم الحال خارجی موجی از تبلیغات به راه‌انداختند و علت چنین قتل‌هایی را به عدم آموزش‌های جنسی در کودکان و عدم اجرای قوانینی مانند سند 2030 مربوط دانستند!

از جمله این افراد یکی از کارگردانان زن سینمای ایران است که ادعای فیلمسازی اجتماعی دارد. وی از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و طی یک یادداشت، تصویری فاجعه بار از جامعه ایران ارائه داده است و با اشاره غیرمستقیم به سند 2030، می‌نویسد:
«… هیچکس حق طرح سؤال، حق اعتراض، حق آموزش مراقبت‌های دفاعی لازم به بچه‌های در معرض آسیب، با سونامی غرایز فرو خفته و سرکوب شده کمین گرفته در هر کوچه، پس کوچه‌ای را ندارد…» و در پایان با لحنی کنایه‌آمیز اضافه می‌کند: «… هیس، موضوعات کوچکی مثل «آتنا» را بزرگ نکنید، کارهای بزرگ‌تر فرهنگی مثل لغو مجوز کنسرت و توقیف فیلم‌های سینمایی و پایین آوردن دیش‌های ماهواره در اولویت است…»!

اظهارات این گارگردان در حالی است که پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد میزان آسیب‌های اجتماعی از این دست در کشورهایی که سند 2030 را اجرا کرده‌اند به مراتب بیشتر از ایران است. در واقع کشورهای غربی آماری به مراتب نگران‌کننده‌تر از ایران دارند.

بر اساس گزارش‌های متعدد از جمله گزارش معتبر «نوردیک» از دانشگاه استکهلم سوئد، در سال 2011 به طور متوسط روزانه 60 تعرض جنسی به کودکان، به پلیس این کشور گزارش شد. این درحالی است که پلیس این کشور معتقد است بیشتر جنایات جنسی اساسا گزارش نمی‌شود. براساس همین گزارش، در سال 2010 بیش از 23 هزار کودک در انگلیس و ولز قربانی تجاوز جنسی شدند.

…آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد به طور متوسط هر هشت دقیقه، یک کودک در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، یعنی در حدود 66 هزار سوءرفتار جنسی علیه کودکان در هر سال که 34 درصد از این کودکان کمتر از 12 سال سن داشته‌اند! اما دانشگاه «كلرادو» چندى پيش آمارى از سوءاستفاده جنسى به‏خصوص در ميان كودكان اين كشور منتشر كرد که در هر دو دقيقه يك كودك در آمريكا مورد سوءاستفاده جنسى قرار مى‏گيرد.

اگرچه آمارهایی از این دست وظیفه قانونی مسئولان کشور را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی موجود انکار نمی‌کند اما ظاهرا خانم کارگردان به اندازه کافی مطالعه نداشته و از اخبار و پژوهش‌های روز دانشگاهی بی‌خبر است.

 

حذف درس آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس از دانشگاه پس از اعلام لغو سند ننگین 2030

 

حذف درس “آشنایی با دفاع مقدس” از دروس دانشگاه پیام نور

 درس “آشنایی با دفاع مقدس” از دانشگاه پیام نور حذف شد. به گزارش حرف تازه ، طی نامه ای از سوی حسین زارع مدیرکل برنامه ریزی آموزشی پیام نور به روسای استان ها ، درس آشنایی با دفاع مقدس با کدهای ۱۲۱۲۳۰۰ و ۱۲۱۲۴۰۰ از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ غیر فعال شد و […]

 طی نامه ای از سوی حسین زارع مدیرکل برنامه ریزی آموزشی پیام نور به روسای استان ها ، درس آشنایی با دفاع مقدس با کدهای ۱۲۱۲۳۰۰ و ۱۲۱۲۴۰۰ از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ غیر فعال شد و دیگر قابل ارائه نیست.

در متن نامه آمده است:

روسای محترم استانی

با سلام و احترام

با عنایت به نامه شماره ۲/۲۰۸۹۵۳ مورخ ۹۵/۹/۲۲ وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای آموزشی مورخ ۹۶/۴/۳ در خصوص ارائه دروس اختیاری به اطلاع می رساند درس کارآفرینی (۱۲۱۸۸۰۸) و ارزش های دفاع مقدس (۱۲۲۰۸۸۹) از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در کلیه رشته های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته به صورت اختیاری تعریف شده است. دروس مذکور طبق بخشنامه در چارچوب سنوات مجاز و مازاد بر سقف سرفصل واحدهای دوره و بدون تاثیر در معدل دانشجویان درج می شود. لذا اخذ درس توسط دانشجو الزامی نمی باشد.

شایان ذکر است درس آشنایی با دفاع مقدس با کدهای ۱۲۱۲۳۰۰ و ۱۲۱۲۴۰۰ در کلیه رشته های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ غیرفعال و قابل ارائه نیست.

حسین زارع                 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی

هر دم ازین باغ بری میرسد ……

 

کار جالب شهرداری مشهد در دیوار نویسی

 

سردارسلیمانی

 

   2030نمیگذارد در برگ های کتابهای درسی دانش

آموزهایمان این مطالب بیاید ….


#آتش به اختیار

 

1 2