بازم سخنان زیبا کلام

شبهه

صادق زیبا کلام:
میگن بعضی آخوندها منبری 2 میلیون میگیرن؛
اگه یه منبر 1 ساعت طول بکشه, هر دقیقه هم 70_80 کلمه حرف بزنه, عصبانی نباشه, ریلکس بخواد حرفش نفوذ کنه و عمیق بشینه, میکنه از قرار کلمه ای حدود 416 تومن تا 476 تومن, یعنی وقتی میگه “تحریم ها الطاف الهی است” این میشه 1600 تومن!!…
حالا یه دبیر ریاضی دبیرستان ساعتی 4000 تومن میگیره؛ اگر تعداد کلمات در دقیقه رو مساوی فرض کنیم میکنه از قرار کلمه ای هشت تومن تا 9.5 تون…
یعنی وقتی “حکومتی که برای شنیدن حرف مفت 50 تا 80 برابر بیشتر از شنیدن حرف حساب پول میده, سرنوشت ملتش همینه دیگه!!!


 پاسخ شبهه
سلام و ادب و احترام
حقیر هم در لباس بسیار بسیار مقدس روحانیت هستم
اولاً اینکه هر منبری ۲ میلیون تومان کذب محض هست.

ثانیاً شما نسبت جمعیتی بین دبیران و طلبه ها را در نظر بگیرید و شما که خیلی صادق هستید و کلامتان هم زیباست و مدافع دبیران ریاضی هستید، بگوئید که در سه چهار هزار طلبه منبری(لازم به ذکر است که طلبه ها همه منبری نیستند) چند نفر آنها در حدی هستند که هر یک منبر دعوت می شوند، شاید هر هزار نفر دو نفر، بقیه طلبه های منبری برای دهه های محرم یا صفر یا یک ماهه رمضان دعوت می شوند یا از طرف سازمان تبلیغات اسلامی به شهرها و روستاها اعزام می شوند، جناب مدافع دبیر ریاضی راستگوی قشنگ کلام حساب کنید ببینید، نسبت بین دبیران محترم و منبری های تک منبری را، من به جرأت و یقین می توانم بگویم که شاید به سخنران های (چون منبر نمی روند فقط برای همایش های بزرگ دولتی و غیره دعوت می شوند) بیشتر از پانصدهزار تومانی در کل کشور کمتر از انگشتان دو دست و شاید حتی یک دست هم نمی شوند.

ثالثاً. حقیر از سال ۱۳۶۹ در حوزه علمیه هستم، هرگز ندیدم که یک منبری اینقدر پول گرفته باشد! حقیر سالیانی هست که تبلیغ رفته و می روم و افتخار می کنم، بیشترین هدیه‌ای که برای ده روز تبلیغ (منبر ظهر و شب و تشکیل نماز جماعت سه وقت) داده اند، هفتصد هزار تومان بوده است، نود درصد طلبه ها مثل حقیر هستند (۲٠٠، ۳٠٠ کمتر بیشتر)؛ چرا با ریاضی به جنگ ریاضی می روید جناب صادق! زیباکلام! ؟؟؟

رابعاً. همون چند نفر کمتر از انگشتان دست، به خاطر مشغله‌های فراوان، برنامه‌ریزی و پاسخ به دعوت را سپرده‌اند به یک شخص دیگر، که او هماهنگ کننده برنامه‌های او هست، و اصلاً گاهی با خبر نمی شود که چه مبلغی را برای این کار تعیین کرده است.

خامساً. آقای رحیم پور ازغدی تعریف می کردند که چند سالی بود هماهنگ کننده دعوت ها پ سخنرانی‌های من یک شخصی بود، بعد از چند سال یکی به من گفت چرا اینقدر پول می گیری برای سخترانی؟ من تعجب کردم و پی گیری کردم دیدم که اون آقای هماهنگ کننده ی سخنرانی از اونا پول می گرفته است!!

سادساً. شما چرا گیر داده‌اید به مظلوم ترین و در بین مردم ترین و مردمی ترین قشر جامعه؟؟
چه سودی عاید شما می شود؟؟
چه دشمنی با آنها دارید؟

سابعاً. شما که خوب با ریاضی قیمت حروف طلبه و دبیر ریاضی را حساب کردید، بگوئید ببینیم: قیمت کلمه‌ی «لا اله الّا اللّه و محمّداً رسول اللّه» قیمتش بیشتر است یا کلّ ریاضیات؟؟
جناب صادق! زیباکلام! اگر بگوئید که کلمه‌ی بالا را می دانید، باید عرض کنم که نمی دانید، اگر قسم جلاله بخورم که نمی دانید، پر بی راه نگفته ام، باید بیائید پیش یه طلبه تا برایت بگوید یعنی چی؛ حالا بگو نسبت ارزش یک جمله یک طلبه با کل ریاضی چقدر است؟ دو میلیون تومان برای یک ساعت منبر که نه، کلّ ثروت خودت را به پای یه طلبه بریزید فقط برای همین یک جمله باز هم کم است. چرا که یک طلبه آخرتت را نجات می دهد، اما ریاضی گاهی به درد دنیایت هم نمی خورد. (با کمال و تمام احترام نسب به تمام ریاضیدانان و دبیران ریاضی و همه معلمان زحمت کش)

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.