جهاد فرهنگی


چه کسانی اطلاعات بچه من در اینترنت را جمع‌آوری می‌کنند و با آن اطلاعات چه می‌کنند؟!

پاسخ سوال

جمع‌آوری اطلاعات در اينترنت به سه روش اصلی انجام می‌شود.

در روش اول سرويس‌های جاسوسی غربی به صورت كلی تمام كاربران و فعالیت‌های آنان را تحت‌نظر دارند و برای امور اطلاعاتی استفاده می‌كنند،

در روش دوم برخی از سايت‌ها، فروشگاه‌ها و سرويس‌دهندگان برای مقاصد تجاری و تبليغاتی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌كنند. در روش سوم مجرمين سايبری هستند كه برای پيدا كردن قربانی به اين كاربران اقدام می‌كنند.

در روش سوم كودكان و نوجوانان آسان‌ترين هدف برای مجرمين هستند چرا كه به دليل عدم مهارت در شناخت و ارتباط، در یک فرآيند ارتباطی اطلاعات مهمی از خود را منتشر می‌کنند.
در اين صورت خطرات مختلفی مانند سواستفاده‌های مالی، سرقت اطلاعات بانكی، افشا شدن رازهای خانوادگی، سوءاستفاده‌های جنسی و … آنها را تهديد خواهد كرد.

با اين وجود اصلی‌ترين خطر برای كودكان و به خصوص نوجوانان سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی آنها توسط دوستان اينترنتی است، اطلاعاتی كه آنها از خودشان برای یک به ظاهر دوست می‌فرستند اما بعد از مدتی همان فرد از اين اطلاعات برای اخاذی، هتک حيثيت و تهمت استفاده می‌كند، و مشكلات جدی برای فرزند شما ايجاد می‌شود.

 

  • 5 stars
    نظر از: كوثر
    1396/03/15 @ 02:27:59 ب.ظ

    كوثر [عضو] 

    سلام بسیار زیبا بود
    خوش حال میشیم که شما به وبلاگ خودتون سر بزنید
    http://blog42.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.