مواد مخدر به صورت خوراکی در بین کودکان

 

 (پان پراگ یا بی تی BT):
این مخدر خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌ های سبز رنگ و به قیمت کمتر‌ از ۵۰۰ تومان حتی در برخی از سوپر مارکت ها هم یافت می شود محصول کشور هندوستان است که مخدر‌های مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید شده و دقیقاً همانند مخدر ناس، یعنی از طریق بزاقِ دهان مصرف می شود!

 

 (اجزای تشکیل دهنده پان پراگ):
مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه های معطر، ساخارین که ماده بسیار سرطانزا و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و توهمزایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگری چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان‌گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است.

 

(کودکان، جامعه هدف بی تی):
بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویرانگر که در بسته بندی های بسیارشیک و باطعم انواع میوه ها وجود دارد اینست که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدرسنتی و صنعتی قشر بزرگ سال جوان و یا حتی نوجوان را مورد هجمه قرار داده اند این سرطان بی صدا نوک پیکان شومش را به سمت کودکان و خردسالان دانش آموز نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند!

اگر تریاک و شیشه و کراک و هرویین و … مواد مخدر محسوب می شوند، نتیجه آن می شود که همه آن ها را می شناسند و معتادان برای تهیه آن باید به محله های خلاف نشین بروند و ساقی پیدا کنند
اما برای تهیه بی تی کافیست سری به سوپر مارکت محله مان یا حداکثر دست فروشان بزنیم و تنها با ۵۰۰ تومان خودمان یا کودکمان را نابود کنیم!

 

(عوارض و خطرات بی تی پان پراگ):
اعتیاد روانی + اعتیاد جسمانی
کارشناسان و متخصصان بر این باورند که این مخدر بی‌صدا و کمتر شناخته شده، علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی، به سلول های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب های جدی فراوانی می‌رساند و موجب، افت تحصيلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی-رفتاری و حرکتی می شود!

هم چنین بروز حرکات غیر طبیعی در چشم ها افزایش ضربان قلب، دندان قروچه، لرزش، اختلال درخواب، سرطان روده بزرگ، نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاری همراه با پرخاشگری، افزايش فشارخون، تخریب زیبایی و بروز سرطان دهان، حنجره و لثه، از مهمترين عوارض جسمی و روانی مصرف اين ماده خطرناک به شمار مي رود.

 

 (بی تی ناشناس نزد همه):
فاجعه سنگین تر، ناشناس بودن این محصول، به عنوان مخدر نزد خانواده ها، معلمان، دانش آموزان و مصرف کنندگان است. تعجب نکنید، در بسیاری موارد مشاهده شده که فرد خردسال مصرف کننده نمی داند این چیه که مصرف می کند و فکر می کند پاستیل، آدامس و یا امثال این هاست!

نکته تاسف بار دیگر این که برابر گزارشات خبرنگاران ما، برخی کودکان دبستانی این ماده را در جلوی چشم پدر و مادر و حتی مدیر و معلم خود مصرف می کنند، بی آن که خود و یا دیگران بدانند این سرطان چیست!!!

خطرناک بودن این ماده زمانی بیشتر به چشم می خورد که کودک بدون اطلاع از عواقب و عوارض و خطرات این ماده، با قیمتی ارزان و نسبتاً راحت آن را تهیه می کند و آن را جهت خوشبو کردن دهان یا لذت بردن استفاده می کند و چون در بسته بندی هایی شیک همانند آدامس، پاستیل و… است؛ والدین با تصور این که بسته‌ای که فرزندشان مصرف می کند پاستیل هست و نه مواد مخدر لذا نگرانی یا ممانعتی به خرج نمی دهند!

این ماده مخدر در حال آلوده و نابود کردن جوانان، دانشجویان و به ویژه دانش آموزان است و بیش از ۲ سال است که در کشور وارد شده و روند استفاده از آن درحال گسترش است!!!

 

(اسامی دیگر پان یا بی تی):
گزارش ها از استان ها حاکی از آن است که این مخدر با نام های دیگری مثل
پان پراگ، پان اسنفناح، ملبان زبل، راجا، تایتانیک، نسوار، پان عربی، چاآیا و … در بسته بندی های زیبا، شکیل و جذاب با عکس ‌هنرپيشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستيل و پودرهايی با طعم نعناع، پرتقال، لیمو و …
تحت عنوان هایی چون خوشبو کننده دهان وارد کشور شده که قیمت ارزان و بسته بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان خردسال و نوجوان شده است!!!

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.