انقلابی گری حوزه های علمیه و انتظارات رهبری معظم انقلاب اسلامی

 

 نهادینه ساختن پشتیبانی از رهبری معظم انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی در پرتو رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) و میدان داری روحانیت و حوزه های علمیه به پیروزی رسید به طور طبیعی باید علت محدثه همان علت مبقیه انقلاب باشد و استمرار انقلاب اسلامی نیز در گرو استمرار پیوند حوزه های علمیه با رهبری معظم انقلاب خواهد بود. این پیوند باید، عمیق، همه جانبه و حداکثری باشد، چنین پیوندی اکنون نیز برقرار است لکن از پویایی لازم برخوردار نیست و هشدارها و مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز از بابت چنین کاستی هایی می باشد. در مواقع فتنه و فضای شبهه و اختلاف که ندای ((این عمار)) ولی مسلمین بلند می شود و صحنه آزمون فراهم می گردد نقش حوزه های علمیه و روحانیت در لبیک به رهبر انقلاب باید حضور حداکثری با موضع گیری انقلابی دیده شود. در چنین شرایطی است که باید مفسران، متکلمان، فیلسوفان، فقیهان، مورخان، مبلغان، مدرسان و امثال آنها پیشتاز ولایت مداری و مدیریت صحنه و بصیرت بخش باشند.

جهان اسلام و آرمان صدور انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی ایران به تبع انقلاب اسلامی رسول الله (ص) ابعاد جهانی دارد و حوزه های علمیه در تراز جهانی باید ایفای نقش کنند، تدابیر رهبری معظم انقلاب در مواضع جهانی را تئوریزه نمایند و آحاد جامعه را با این چشم انداز همراه سازند. اکر خود در این راستا لنگان لنگان حرکت کند طبیعی است که نمی تواند در جامعه موج ایجاد کند و میدان دار باشد و در بسیاری از موارد از عامه مردم عقب می ماند صدور انقلاب همانند پیروزی انقلاب باید توسط حوزه های علمیه و روحانیت نهادینه شود تا از سلامت و تأثیر گذاری اش اطمینان حاصل کرد.

نفوذ جریان ها و گرایش های انحرافی و انزواطلبانه

رسوخ تفکرات انجمن حجتیه درباره ماهیت انتظار و فاصله گرفتن از انقلاب، خطری است که صدای پای آن به گوش می رسد. این ذهنیت که فردی در گوشه ای بنشیند و مطالعه برای مطالعه و تدریس برای تدریس را پیشه خود سازد هر جند انگشت شمار هم که باشند، با پیشتازی حوزه علمیه سازگار نیست. حوزه علمیه باید نقش رهبری و هدایت جامعه و نظام و انقلاب را ایفا کند و البته در برخی سطوح ایفا می کند اما کافی و رضایت بخش نیست و در حد انتظارات رهبری نبوده است. روحانیت باید بسیار مواظب آسیب هایی باشند .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.