دیدار بی‌سابقه بشار اسد با نظامیان روسیه در لاذقیه

 

دیدار بشار اسد با نظامیان روسیه


در پی درگیری احتمالی آمریکا با سوریه اتفاق افتاد

دیدار بی‌سابقه بشار اسد با نظامیان روسیه در لاذقیه

 

…طی چند روز اخیر کاخ سفید و پس از آن، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جار و جنجال زیادی را در مورد استفاده قریب‌الوقوع ارتش سوریه ازسلاح شیمیایی علیه مخالفان راه انداخته‌اند و به دنبال آن، وزیر دفاع انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه هم جانب آمریکا را گرفتند. در واقع آمریکا می‌گوید قصد دارد به خاطر حمله‌ای که اتفاق نیفتاده به سوریه حمله کند!

پس از این زمینه‌سازی و دروغ بافتن علیه دولت دمشق، مشخص شد که تروریست‌ها قصد دارند سناریوی «خان شیخون» را تکرار کنند. در ماجرای خان‌شیخون که زمستان گذشته اتفاق افتاد، تروریست‌ها ابتدا از سلاح شیمیایی علیه مردم استفاده کردند و در مرحله بعد نیز آمریکا دمشق را به این حمله متهم کرد و متعاقب آن، ناوهای آمریکایی پایگاه ارتش سوریه موسوم به «الشعیرات» را موشکباران کردند که البته تأثیری در عملیات ارتش سوریه نداشت.

اما اکنون که موازنه قدرت در خاک سوریه به شدت به نفع دولت دمشق و ارتش تغییر یافته است، آمریکا و اسرائیل احساس نگرانی زیادی می‌کنند و واشنگتن می‌خواهد با بمباران مواضع ارتش سوریه، اوضاع را به نفع تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو، تغییر دهد. آمریکایی‌ها در این بین هیچ بعید نیست از تروریست‌ها خواسته باشند، همچون گذشته حملات شیمیایی را نیز علیه مردم بی‌دفاع سوریه انجام دهند.

…«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیروز در اقدامی بی‌سابقه با یک فروند هلی‌کوپتر به پایگاه «الحمیمم» در شمال غرب سوریه (استان لاذقیه) رفت و با «والری گراسیموف» رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرده که در این دیدار، طرفین درمورد افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ میان نیروهای ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه گفت‌وگو کرده‌اند.

با این حال، هنوز دقیقاً مشخص نیست که در شرایط حساس کنونی و در صورتی که آمریکا دست به حمله علیه ارتش سوریه بزند، واکنش روسیه چه خواهد بود. در هر صورت، کارشناسان معتقدند آمریکا برای آنکه نشان دهد از ماجرا عقب‌ ننشسته است، در روزهای آینده ممکن است دست به حمله محدود و در حدی که واکنش روسیه را برنیانگیزد، بزند…

…شبکه المیادین در این رابطه گزارش داده پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز خاک سوریه به طرز محسوس و غیرعادی افزایش یافته است. این شبکه خبری همچنین اعلام کرده این تحرکات نشان می‌دهد آمریکا قصد انجام کار مهمی را در سوریه دارد!…

روزنامه کیهان

  • میثم
    نظر از: میثم
    1396/04/08 @ 11:05:56 ب.ظ

    میثم [بازدید کننده]

    سلام
    خبر دسته اولی بود.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.