فیلم‌های کوتاه با موضوع سقط جنین

 

 

 فیلم‌های کوتاه با موضوع «سقط جنین» و تشویق به انجام این قتل ناجوانمردانه و بالعکس در بین فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران دیده می‌شود.
برخی فیلم‌ها مبهم است و تنها با یک جمله و یا با اشاراتی می‌توان به اصل موضوع فیلم پی برد و پیام کارگردان را دریافت کرد.

فیلم کوتاه «بی‌هوا» زنی را روایت می‌کند که یکی از درگیری‌های ذهنش آرزوی آگاهی از رضایت جنین برای به دنیا آمدن و رضایت افراد متولد شده است که پاسخش از صحنه خون روی صندلی زن و حتی بچه مرده‌ی بی‌کس‌وکار هویداست.

فیلم تقریبا مبهم «زنان لجمن» راجع به پرستاری در زمان جنگ است که بعد از سیزده سال باردار شده است. اما او ناراضی‌ست و تلاش‌هایی برای سقط جنین «نامشروع» می‌کند!

در مقابل فیلم کوتاه «زاک» را می‌توان نام برد که با نمایش صحنه‌هایی از بازار ماهی‌فروشان و مشابهتی که با سقط جنین ایجاد می‌کند مخاطب را به فکر فرو می‌برد.

با این حال اجازه نمایش فیلم‌هایی با محتوای توجیه و تطهیر و ایجاد تردید برای این اقدام جنایتکارانه، حتی با سانسور و ایجاد ابهام، خطا و محکوم است و باید طوری مدیریت شود که کسی به سراغ ساخت چنین مفاهیمی نرود.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.