قاچاقچی‌ها پشتیبان همیشگی بانوان در خرید لباس

سبک غالب در طراحی و عرضۀ لباس‌ها به‌سمت الگوهای غربی گرایش یافته و افراد ناگزیر از خرید لباس‌هایی می‌شوند که با معیارهای فرهنگی‌شان سازگار نیست.

کارشناسان مد و پوشاک می‌گویند بخشی از این مشکل برمی‌گردد به:
ضعف در سیاست‌گذاری فرهنگی
نبود حمایت از تولیدکنندگان داخلی
کم‌توجهی به عفاف و حجاب

مجید افتخاری، عضو هیئت‌مدیرهٔ اتحادیهٔ تولید پوشاک می‌گوید: هدف واردکنندگان از ورود پوشاک قاچاق، تغییر سلیقه مردم یا ترویج بدحجابی نیست، بلکه کسب سود از طریق عرضهٔ پوشاک ارزان‌قیمت است.

مسئولان در دولت‌های مختلف تنها به سخنرانی در حوزۀ مدولباس و برگزاری رویدادهای ناموفق بسنده کرده‌اند.

راه ترویج پوشش ایرانی‌اسلامی نه در برخوردهای مقطعی، بلکه در حمایت هدفمند از تولید داخلی، طراحی مبتنی بر فرهنگ کشور و بازتعریف توزیع پوشاک کشور است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.