قطر کشور بی سرزمین ها!

«المیاسه بنت حمد» خواهر امیر قطر سرمایه‌گذار فیلم فروشنده پیش دستی کرده و کسب جایزه ی اسکار را برای فیلمش به خودش و هم وطنانش تبریک گفته!

قطر به بازی با شاه مهره های دیگر کشورها عادت دارد. همانطور که «ژاوی هرناندز» ستاره اسپانیایی را به السد آورد، «استفن که رونو» را از کنیا بر ای تیم دو میدانی، «یانی مارچوکوف»(با نام جابر سعید سالم) بلغار را برای رقابت با رضازاده به تیم ملی وزنه برداری اش، «فمی اوگونودو» نیجریه ای را برای دو میدانی و برتراند روین را از فرانسه برای هندبالش…

واشنگتن پست نوشته بود از 39 ورزشکار اعزامی قطر به المپیک ریو، 23 نفر از آنها قطری نبودند و کاوران ورزشی قطر ترکیبی از 17 کشور جهان بود!

اما قطر فقط به ورزشکار نیاز ندارد؛ او این روزها برای جبران سرشکستگی ناشی از حمایت از داعش، به فعالیت های هنری و فرهنگی بیشتر محتاج است؛ شکار اصغر فرهادی برای قطر یک موفقیت بزرگ بود. قطری ها حالا اسکار هم گرفته اند! کشوری که به اندازه ی پر کردن یک موزه ی دوازده متری هم پیشینه و میراث تاریخ و تمدنی ندارد، امروز به کمک ذوق ایرانی اسکار گرفته است.

قطر همان اندازه که برای کاهش قدرت منطقه ای ایران ناچار به حمایت از داعش می شود، برای نجات خود از بی هویتی تاریخی و تمدنی، ناچار از سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر است. قطر، همسایه ی ایران است، این بدشانسی بزرگی برای یک دولت بی هویت است که با نفت زندگی نباتی خود را سر میکند.
اما آیا یک ایرانی می پذیرد که برای قطر بازی کند؟

http://uupload.ir/files/ljbn_1.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.