موضوعات: "امام خمینی" یا "در مکتب امام"

مادری حضرت زهرا (س) در بیابانها

 

شهید اومد به خواب مادرش گفت مامان تو خیلی دعا کردی که جنازه‌ی من پیدا شه. منم خوشحالم که جنازه‌ام پیدا شد ولی مامان بهت بگم از اون موقعی که جنازه‌ی من پیدا شد و منو آوردند تو گلزار شهدا دفن کردند و تو شبای جمعه میای سر قبر من، مامان بهت بگم تو منو از یه مهمونی محروم کردی ! ما شهدای گمنام، شبا تو این بیابونا حضرت زهرا سلام اللّٰه علیها برای ما مامانی میکرد …

که دیدم امام فرموده سلام و درود ما بر پاره‌های تن این ملت که در این بیابان‌ها انیس و مونسی جز نسیم بیابان و همنشینی با حضرت زهرا سلام اللّٰه علیها ندارند. اینو امام گفته بود؛ کجا رو میدید این سید؟!

 

حاج حسین یکتا

 

 

حکم تنفیذ از منظر امام خمینی

 

امام خمینی درباره لزوم تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی ولی فقیه در تاریخ 12 مهر 1358 چنین می فرمایند:

«اگر رییس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است.» ایشان همچنین در تنفیذ حکم ریاست جمهوری اولین منتخب مردم، چنین تصریح می کنند:” بر حسب آنکه مشروعیت آن( رای ملت) باید به نصب فقیه جامع الشرایط باشد، اینجانب به موجب این حکم، رای ملت را تنفیذ و ایشان را به این سمت منصوب نمودم.»

منبع صحیفه امام، ج15،ص67″

اسلام منهای سیاست نداریم!

 

اسلام منهای سیاست نداریم!


 
«… قرآن کریم و سنت رسول الله (ص)،

آنقدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر چیزها ندارند؛

بلکه بسیاری از احکام عبادی اسلام، عبادی - سیاسی است.»

 

فرازی از وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره)

تا مدیران اصلاح نشوند اصلاح عمومی رخ نمیدهد…


 تمام گرفتاریهایی که برای ملّت‌ها هست برای این است که تزکیه در کار نبوده است. چنانچه سران قوم، آنهایی که کشور را اداره می‌کنند، تزکیه شده بودند، نفسشان تزکیه شده بود، تربیت شده بود، این گرفتاریها برای ملت ما پیش نمی‌آمد.

 منشأ تمام این گرفتاریها، در همه جا، این است که آنهایی که متکفّل امور ملّت هستند تزکیه نشده‌اند. یک نفر آدمی که تزکیه نشده، سلطه بر یک ملّت پیدا بکند، این همه گرفتاریهایی که در طول پنجاه و چند سال برای ملت ما پیش آمد، این همه گرفتاریها را ایجاد می‌کند.

 آن کسی که به یک ملّتی سلطه دارد، به یک ملّتی حکومت دارد، این چنانچه عدالت‌پرور باشد، دستگاه او عدالت‌پرور خواهد شد؛ قشرهایی که به او مرتبط هستند قهراً به عدالت گرایش پیدا می‌کنند؛ تمام اداراتی که تابع آن مملکت است، تابع آن حکومت است، خواه ناخواه به عدالت گرایش پیدا می‌کند. عدالت گسترده می‌شود!

 لهذا از حکومتها سرچشمه می‌گیرد مفاسد و سرچشمه می‌گیرد مصالح. حکومتِ عدل، تمام مصالح کشور را تامین می‌کند به اندازه قدرت. و حکومت ظلم، تمام بدبختیها را برای یک ملّتی ایجاد می‌کند. لهذا در آیه شریفه تزکیه را مقدّم ذکر کرده‌اند بر «تعلیم» کتاب و حکمت، بلکه تعلیم کتاب و حکمت مقدمه تزکیه است.

امام خمینی
۱۳۵۸/۴/۲۶

انقلاب را به دنیا صادر نکردیم

 

کلام امام


بالاترین چیزی که می‌تواند این انقلاب را در اینجا به ثمر برساند و به خارج صادر کند، تبلیغات است!

(امام خمینی )

1 3 4 5