ترور فرماندهان ایرانی


منابع اسرائیلی: فرماندهان ایرانی 48 ساعت پیش وارد سوریه شده بودند و تنها 2 ساعت پس از اینکه از زینبیه وارد ساختمان مستشاری ایران در المزه شده بودند، ترور شدند

منابع رسانه‌ای مدعی شدند سردار یوسف امیدزاده با نام جهادی «حاجی صادق» فرمانده سپاه پاسداران ایران و مستشاران همراه وی 48 ساعت قبل از اینکه صبح امروز در مزه هدف حملات اسرائیل قرار گیرند، از عراق وارد زینبیه شده بودند

این منابع گفتند که حاج صادق و همراهانش تنها دو ساعت قبل از هدف قرار گرفتن توسط موشک های اسرائیلی، از شهرک سیده زینب در حومه دمشق وارد ساختمان شدند.

این منابع با بیان اینکه ساختمان مورد نظر مکانی موقت برای جلسات نظامی و امنیتی بود و نه برای سکونت دائم، افزودند: این منطقه هر از گاهی شاهد حضور نیروهای غیر سوری در میان آماده باش امنیتی در اطراف ساختمان بود.

به گفته این منابع آمار اولیه تلفات در نتیجه حمله اسرائیل به هشت شهید و دست کم ده زخمی رسیده است.

این منبع اعلام کرد مستشاران سپاه پاسداران ایران و کارکنان سفارت ایران در دمشق ، به همراه تجهیزات ساختمانی و مهندسی و تیم های امداد و نجات سوری در بیرون آوردن افراد گرفتار از زیر آوار این ساختمان مشارکت دارند

شبکه اطلاعاتی اسرائیل اینتل تایمز اعلام کرد که هدف اصلی این عملیات حاج صادق بود که اخیراً قصد داشت با جمع‌آوری داده‌های مربوط به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه، حملات خشونت‌بارتری را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه انجام دهد

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در میان شهدا، فرماندهان سپاه پاسداران ایران هستند که با عملیات حمل و نقل و انتقال اسلحه و مهمات از ایران به سوریه و لبنان مرتبط بودند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تایید کرد که حاج صادق مغز متفکر حملاتی بود که طی ماه های گذشته پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه را هدف قرار داد.

این منابع اعلام کردند که اسرائیل در این حمله از موشک‌های هوشمند اسپیس 1000 استفاده کرده است که توسط سامانه‌های پدافند هوایی قدیمی و سیستم‌های هشدار اولیه شناسایی نمی‌شوند و این همان سناریویی است که در 25 دسامبر در ترور فرد دوم ایران در سوریه، سید رضی موسوی، بکار گرفته شد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.