اگر سپاه در سوریه و عراق نبود آیا مرگ دختر 8 ماهه (بنیتا ) رخ میداد ؟

 

گویانیوز: اپوزیسیون شور متهم کردن جمهوری اسلامی را درآورده است.

 

گویانیوز در مطلبی به قلم «اکبر-گ»، به موج‌سواری محافل ضدانقلاب به بهانه مرگ کودک 8 ماهه (بنیتا) در ماجرای ربایش یک خودرو اشاره کرد و نوشت: برخی محافل نوشته‌اند: «سپاه پاسداران مدعی تأمین امنیت ایران، به جای حضور در سوریه، به فکر تأمین امنیت کودکانی چون بنیتا باشد.»

پرسش: اگر سپاه در سوریه و عراق حضور نداشت، آیا چنین وقایعی در جامعه ایران رخ نمی‌داد؟ …آیا در دوران پهلوی چنین مسائلی رخ نمی‌داد؟
حضور سپاه در سوریه علت این‌گونه رویدادهای غم‌انگیز است یا با آن‌ها همبستگی دارد؟ نه تنها سخن گفتن از رابطه علی ناموجه است، بلکه مدعیان حتی قادر نخواهند بود که میان این دو رخداد- حضور نظامی در منطقه و کودک ربایی- نوعی همبستگی نشان دهند.

وی می‌افزاید: بگذارید با استناد به تجربه دیگری مدعا را روشن سازم. آمریکا قدرتمندترین کشور جهان، بزرگترین تولید‌کننده علم جهان، دارای برترین دانشگاه‌های جهان، بهترین موسسات تحقیقاتی، قوانین خوب درباره حقوق کودکان و آموزش فوق العاده به والدین و کودکان در مورد مراقبت از آنان است. با این همه، به شواهد و قرائن زیر درباره آسیب‌هایی که به کودکان این کشور رسیده و می‌رسد، توجه فرمائید:

…*به گزارش سی‌ان‌ان ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، براساس آمار اف‌‌ بی‌ ای‌، تا پایان سال ۲۰۱۶، 33/706 کودک و جوان (کمتر از ۱۸ سال) در آمریکا گم شده‌اند که پرونده آن‌ها هنوز (پس از سال‌ها) باز است.

*بر طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی‌ آمریکا در سال ۲۰۱۰، ۲۰ درصد دختر‌ها و ۵ الی ۱۰ درصد پسر‌ها در دوران بچگی‌ مورد سوء استفاده جنسی‌ قرار می‌گیرند. به ۱.۶ درصد بچه‌ها بین سن ۱۲ تا ۱۷ تجاوز شده است. ۲۰ درصد خانم‌های بالای ۲۱ سال و ۵ الی ۱۰ درصد آقایان در همان حدود سنی گفته‌اند که یک مورد آزار جنسی‌ ‌را از دوران بچگی به یاد می‌‌‌آورند…

گویانیوز خاطر نشان کرد: روشنفکر دوست دارد قهرمان شود. به عکس جوامع غربی، هزینه قهرمان شدن در جامعه ما زیاد نیست. اینک جمهوری اسلامی مسئول همه مشکلات قلمداد می‌شود. اما این مدعا نادرست است.اگر مرد فاسدی همسرش را کتک زد، می‌گوئیم تقصیر جمهوری اسلامی است و به فرهنگ مردسالار طولانی مدت جامعه‌مان توجه نمی‌کنیم.

ما از مرگ بنیتا هم برای قهرمانی خودمان استفاده می‌کنیم. آن را هم به گردن جمهوری اسلامی و سپاه و حضورش در سوریه می‌اندازیم. اما اصلا توجه نمی‌کنیم که مردم خودشان در این موارد تا چه اندازه مسئول و مقصرند…

kayhan_news

  • ستاره مشرقی
    نظر از: ستاره مشرقی
    1396/05/11 @ 06:32:07 ب.ظ

    ستاره مشرقی [بازدید کننده]

    احسنت

  • میثم
    نظر از: میثم
    1396/05/10 @ 10:59:06 ب.ظ

    میثم [بازدید کننده]

    همه این حرفا بذای اینه که سپاه همه نقشه های استکبار برای اماده سازی جغرافیای منطقه برای جنگ اخرالزمان به هم زده
    البته از حق نگذریم متاسفانه ناجا بخاطر فشار این دولت خائن تو این سه چهار ساله ضعیف عمل کرده

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.