موصل آزاد شد/مقاومت نتیجه داد نه سازش

 

نیروهای مسلح عراق پس از سه سال نبرد مداوم با تروریست‌های تکفیری و با نادیده گرفتن بزرگنمایی‌های آمریکا و برخی جریان‌ها در ارتباط با «داعش»، بالاخره کمر این گروه تروریستی را شکستند و به سیطره این گروه تروریستی پایان دادند.

از میانه سال 2014 تاکنون که ائتلاف آمریکایی ضدداعش فعال شد، جنگنده‌های این ائتلاف بارها نیروهای عراقی را بمباران کرده‌اند. هر بار که مورد اعتراض قرار می‌گرفتند، می‌گفتند که اشتباها نیروهای خودی را هدف قرار داده‌اند! در این مدت هواپیماهای آمریکایی و ائتلاف به طور مکرر برای داعش اسلحه و مهمات و آذوقه فرو می‌ریختند و از راه ترکیه نیز از آنها حمایت می‌کردند. در این موارد نیز هرگاه دست‌شان رو می‌شد، بهانه می‌آوردند و این موارد را گردن نمی‌گرفتند و یا اینکه، بهانه همیشگی خود را بر زبان می‌آوردند و می‌گفتند که اشتباها دست به این کار زده‌اند.

…مردم عراق مثل مردم سایر کشورهای اسلامی و منطقه، تجارب دهه‌های اخیر و خصوصا در ارتباط با رژیم صهیونیستی را پیش چشم خود داشتند و به چشم خویش دیدند که مسیر سازش «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان به چه نتایج فاجعه باری انجامیده است. عرفات در سال 1993 با شاخه زیتون (نماد صلح) به سازمان ملل رفت و در آمریکا پیمان «اسلو-1» را امضا کرد. اما نتیجه‌اش این شد که عوامل رژیم اسرائیل حتی خودش را با سم بیولوژیک کشتند.

مردم عراق پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و جنبش‌های فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را دیده بودند و می‌دانستند که همه آنها با ایمان به خدا و سلاح حاصل شده‌اند و نه با سازش و مذاکره و نصیحت و همسویی با آمریکا.

به همین خاطر بود که در سال 2014 به فتوای جهاد کفایی آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، لبیک گفتند و به میدان آمدند و با داعش جانانه جنگیدند. حاصل این نبرد نیز پس زدن تکفیری‌ها از مناطق مهمی چون «جرف الصخر»، «فلوجه»، «تکریت»، «رمادی» و بالاخره «موصل» بوده است.

واضح است که این پیروزی بزرگ، همه محاسبات آمریکا را در عراق و حتی منطقه به هم ریخته است و به همین خاطر، ملت‌ها و دولت‌های منطقه باید خود را آماده مقابله با دسیسه‌های جدید آمریکا و متحدانش بکنند.

در هر حال، کار داعش در موصل تمام شد و آخرین لکه‌های آن نیز از رخسار این شهر در حال پاک شدن است و همه می‌دانند که پایان داعش در موصل یعنی پایان داعش در عراق و حتی در سوریه.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.