طوفان ناگهان نمی آید

 

آن هفته ها و ماه هایی که نوح (ع) کشتی می ساخت، کافران متکبر، او و یاران اندکش را مسخره می کردند و به تیر طعنه و توهین می نواختند.

مهلت نصیحت و هدایت پایان یافته، و فرمان ساختن کشتی رسیده بود. همین هم سوژه ای تازه برای مستکبران شده بود: “ادعای پیامبری نگرفته، سر به نجّاری گذاشته!” و “گیریم که کشتی هم ساختی، وسط این بیابان خشک، دریا را از کجا می آوری؟!".

نوح اما گوشش جز به فرمان خداوند بدهکار نبود: “به نوح وحی شد… از كارهايى كه مى‌كنند غمگين مباش، و در حضور ما و طبق وحى ما كشتى بساز… او مشغول ساختن كشتى بود و هر زمان بر او مى‌گذشتند، مسخره مى‌كردند، (ولى نوح) گفت اگر ما را مسخره مى‌ كنيد، ما نيز شما را همين گونه مسخره خواهيم كرد".

حکایت امروز جبهه مقاومت، بی شباهت با ماجرای حضرت نوح (ع) نیست. روزگاری که فرماندهی حکیم این جبهه، با شکیبایی و متانت تمام، در حال سامان دادن به جزء به جزء هسته های کوچک بود، مستکبران و دنباله رو های آنان، زبان به تمسخر و تحقیر گشوده بودند.

می گفتند شما چهار تا آدم پا برهنه و تو سری خور در طول قرن ها، چگونه می خواهید از عهده همآوردی با جبروت رژیم پهلوی یا رژیم صدام و پشتوانه های قدرتمند آنها در غرب بر آیید؟

می گفتند آمریکا و انگلیس و اسرائیل کجا، و ایران و لبنان و سوریه و عراق و فلسطین و یمن کجا؟ می گفتند ملت هایی که در تحریم و محاصره مطلق حتی پوکه و فشنگ ندارند، چگونه می خواهند از عهده مقابله با جنگ افزارهای فوق مدرن آمریکا یا اسرائیل برآیند؟

به تمسخر می گفتند: ما شما را تحریم تسلیحاتی کردیم، آن وقت ادعا می کنید که موشک و پهپاد های مدرن می سازید یا شیوه تولید آن را به خطوط مقدم دفاع در لبنان و فلسطین و یمن منتقل می کنید؟! می گفتند: خبری نیست و تصاویر، کارتون و فتوشاپ است و…

تا این که موشک ها و پهپاد ها یکی پس از دیگری رونمایی و شلیک شدند، بر سر مستکبران فرود آمدند و داغی سوزان و تمام نا شدنی بر پشت دشمنان نهادند.

تازه، خواب سنگین دقیق ترین سنسور ها پاره شد. فرعون و هامان های روزگار ما، حالا دست پشت دست می کوبند و می گویند: موسی کی به دنیا آمد، چگونه مقابل چشمان ما بالید و عصای او، تمام شعبده ها هراس افکن ما را بلعید؟!

“وَ جَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّاً وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ.* *و پیش روى آنان حائل و سدّى، و پشت سرشان نیز حائل و سدّى قرار دادیم، و کاملا آنان را پوشاندیم، پس هیچ چیز را نمی ‏بینند”

این کوری را خود مستکبران انتخاب کرده اند؛ چنان که فرعون کور بود، تا روز نابودی.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.